ANDROS                                ◊ JAŠUBEG EN JERED

zgodbepesmieseji in članki knjige razno VSEMIRJE

 

leposlovje 

STROKOVNE KNJIGE

SKUPNE IZDAJE


Tukaj sem star 6 let
in pod pazduho držim
svojo najljubšo slikanico
Neubogljivi robot.

Berem od svojega 6-tega leta starosti

  Brati sem se naučil še prej, preden sem šel v osnovno šolo. V mesecu avgustu pred pričetkom prvega razreda osnovne šole sem sedel na svoj priljubljeni "kraljevski" stolček in pričel brati Vinetuja izpod peresa Karla Maya (Da, da, takrat so pisali še s peresi). Z vztrajnostjo sem se v tistem mesecu prebil skozi prvo knjigo. In potem me niso mogli več ustaviti. Ves svoj prosti čas sem porabil za branje knjig. To je še danes moja priljubljena dejavnost, o čemer se lahko prepričate na strani RAZNO MOJE NAJLJUBŠE KNJIGE.
   Vse to pripeljalo do tega, da sem tudi sam poskusil pisati zgodbe in pesmice. V tem sem bil v šoli vedno najboljši. A moji poskusi so šli tudi preko tega. Tako sem se dvakrat udeležil kolonije za pesnike in pisatelje začetnike in nekaj mojih literarnih poizkusov je bilo objavljenih. A potem so me pritegnili računalniki in za nekaj časa sem vse to pustil ob strani.
   Kasneje so znova sledili novi poskusi. Pisal sem skripta za predavanja in uspel v okviru založbe Gospodarski vestnik izdati priročnik Kaj moram vedeti o osebnem računalniku. Napisal sem prvi slovenski filatelistični priročnik Čar filatelije. Izdal sem skromno knjižico Pravila za igro s kartami remi (rummy).
   Ob tem so nastale še zgodbe, povesti, romani in pesnitev. Začelo se je štiridelnim otroškim pustolovskim, fantazijskim romanom Čudovita potovanja zajca Rona, sledil je znanstveno-fantastični roman Rheia in za njo mitološka pesnitev Vilindar. V letu 2011 je izšel fantazijski roman Svetodrev, prva zgodba iz serije Legende iz gozda Tokara. V letu 2016 sem izdal zbirko svojih 22 spekulativnih zgodb z naslovom Na robu sveta. Pet izmed njih je bilo objavljeno tudi v reviji Življenje in tehnika. Kratke zgodbe so mi izdali v angleškem, hrvaškem in srbskem jeziku.
   A to nikakor še ni vse, o čemer priča moja bibliografija objavljena na portalu COBISS.

◊ ◊ ◊ ◊ ◊   LEPOSLOVJE

NA ROBU SVETA - spekulativne zgodbe
Založba PRO-ANDY, Maribor

2016 <11>

S klikom na sliko skočite na
posebne strani o knjigi!

Knjiga je na voljo v internetni e-knjigarni
PRO-ANDY, Andrej Ivanuša s.p.

Tri zgodbe so objavljene tudi tukaj:
SPEKULATIVNE ZGODBE

Zbirko spekulativnih zgodb (fantazija, znanstvena fantastika, nadrealizem) sestavlja 22 zgodb:

  • SKORAJ, A NIKOLI TAKO … – Uvideline sanje.
  • PRVI JUTRANJI VLAK – Potnik za drugi planet Aldebarana je stal na železniški postaji na Zemlji.
  • OPERACIJA DELTA – Na vesoljski ladji nekdo drži figo v žepu.
  • NANAH – Nanah je bil zvit …
  • VILE – Le kam bi lahko naselili 150 milijard vil?
  • NASLEDNJIH TISOČ LET* – V bodočnosti je svet lahko zelo dolgočasen.
  • STRAŽARNICA – Fant je izbran za posebno nalogo.
  • PETNAJST-ZILIJONKRAT – Tu in tam sem nam prikrade kakšna napa(č)a.
  • ZADNJA HUBBLOVA FOTOGRAFIJA* – Karin za svoj rojstni dan prejme res nenavadno darilo.
  • DANES NI TOREK* – Erika ima neobičajno željo.
  • ZAJČJA TACA – Razpuščena rokomavharska banda frcne kovinsko kišto okoli sonca v vesolje.
  • POPRAVLJALNICA – Popravljanje izdelkov je strogo prepovedano in kaznivo.
  • KAMIKAZE ZA KVANGMAN* – Če se nam zdi, da je vse v redu, smo zagotovo nekaj spregledali.
  • NA KONICI GRAJSKEGA STOLPA – Jakec najde nenavadno knjigo in postane čarovniški vajenec.
  • VANDROVEC – Popotnik in črni panter prideta v vas Goreniko pod goro Ougon.
  • RAZPOKA – Vesolje zmajev.
  • ZMAJESLAV VELIKI – Boste že videli, kako ga bom ...
  • OBLAČNI MOŽ* – Zgodba, ki se ni nikoli zgodila.
  • SVETA TEKMA NUNEMORJA – Starogrč je vedno rad stavil.
  • POSLEDNJI SANJAČ – Enkrat bo konec sveta.
  • PETELINJE JAJCE – Prababica Agata je imela prav.
  • AEQUILIBRIUM – Je že tako, da mora nekdo poskrbeti za ravnotežje.



Za zgodbo
NA KONICI GRAJSKEGA STOLPA
sem prejel DREJČKOVO NAGRADO za najboljšo fantazijsko zgodbo 2011-2012 na slovenski konvenciji
znanstvene-fantastike in fantazije
SI.CON 2012 CELJE.

* - zgodba je bila objavljena v reviji Življenje in tehnika

SVETODREV - legenda iz gozda Tokara
Založniški atelje BLODNJAK, Novo mesto

2011 <10>

S klikom na sliko skočite na
posebne strani o knjigi!

Dogodivščine mladega Zemajskega princa Khazana na planetu trispolnih kuščarjev (kušečarjev), imenovanega Drakar.

 

 

Predstavitev knjige
    08. 11. 2011 v Celju.
Odlomek - prvo in drugo poglavje:
    Letalčev sen
    Vijoličasta veterniceja
  

ODA SVETODREVU

Na griču Sredine drevo raste v oblakov višave.
Drevesant mogočen, dvanajstero ima vej silnih,
korenine mu vidiš, premeriti mu ne moreš daljave.
Zrakobok sinji zaklanja njegova katedrala zelena.
Tempelj Sladostrastja svečenike Zemajskega plemena,
v čast-slavo Prastaršev, visoko v krošnji Svetodreva,
ob pričetku dvoletja, že vse od Čuječega Časa, rojeva.

  
   Khazan iz Jolkmene na Jolkosu, sin Ghidosa in Murnije, čigar starševski tretjak je B'gakhon, prispe na začetku dvoletja z zračnim drsalcem na otok Tokareno, ki jo prekriva pragozd marnijskih drevesantov. Sredi njih kraljuje Svetodrev, sveto drevo Zemajsko. Pride na svete igre Svetodreva, kjer se pomerijo najboljši in najboljše izmed drakarjev. Med njimi poišče prijatelje, ki mu bodo pomagali pri težki nalogi.
   Njegov stric Ajarene mu je odvzel kraljevski položaj. Mladi princ Khazan se ob posmehu strica in dvorjanov zaveže, da bo iz legendarne dežele Marčis, ki (menda) leži onkraj pasatnih vetrov, prinesel belo kožo severnega zavrskega velemedvedona. Stric mu ošabno zagotovi, da mu bo prestol prepustil, če bo res prinesel obljubljeno darilo, saj meni, da na oni strani pasatnih vetrov ni ničesar.

V naši Galaksiji v Orionovem kraku, tukaj ima svoje mesto tudi naše Sonce, je dvozvezdje, ki ga na Zemlji poznamo pod imenom Eta Kasiopeja in je od nas oddaljeno okrog 20 svetlobnih let. Zvezda A je imenovana tudi Wolf 48 in klasificirana pod oznako G1-34A, klasa G0. Ta je zelo podobna našemu Soncu, ki je klasa G2, in sveti z rumenim sijem. Druga zvezda B, oznaka G1-34B, je klasa K7. Iz tega lahko razberemo, da je manjša zvezda in, da sveti malce bolj oranžno. Okrog teh dveh zvezd kroži nekaj planetov. Vsaj do leta 2010 nobeden od njih ni bil znan ali celo podrobneje proučevan. A zanimiva sta četrti in peti planet, pravzaprav planetni par. Na petem planetu, gostem, čvrstem in dokaj velikem se je razvilo inteligentno življenje.

Zemljani za prebivalce petega planeta nimamo imena. Sebe imenujejo drakarji, kar pomeni samo: prebivalci planeta Drakar. V velegovorici, ki je prastar jezik, pomeni beseda drakar kuščar (pardon kušečar), zmaj, plazilec in celo dino- ihtio- ali ptero- zaver.

VILINDAR - pripovedka v verzih, pesnitev iz davnih dni
Založniški atelje BLODNJAK, Ljubljana

2007 <8>

S klikom na sliko skočite na
posebne strani o knjigi!

Pripovedka v verzih, pesnitev iz starih dni je narejena v stilu stari pesnikov - bardov, ki so zgodbe pripovedovali v verzih, saj si je tako bilo lažje zapomniti besedilo. Celotna pesnitev ima 90 kitic, vsaka s po sedmimi vrsticami.

Vilindar je bajeslovno mesto, ki so ga nekoč naseljevale vile. Potem so ga zapustile ljudem. Nihče ne ve, zakaj se je to zgodilo, saj je od takrat minilo sto in sto let. Krožijo legende, da v mestu čas ne teče in se nihče ne postara. V mestu ni bolezni, le veselje in večna sreča. Kot govorijo stare zgodbe, je v starih časih živel kovač Maladon, ki je znal kovati lepe stvari. Nekega dne se je odločil, da bo poiskal to nenavadno mesto. Zato si je skoval čarobni meč, imenovan Čarnimeč. Odpravil se je pustolovščini naproti, ne da bi opazil, da se je na skrivaj za njim podala njegova ljubica Doreja.
 

Odlomek iz pesnitve:

6 - Maladon skuje čudežni meč

Maladon kovač v zori časa rdeče žare razpihuje.
Gol do pasa urno suka se ta vročekrven mlajec,
goni meh, železo in orodje v silnih rokah potežkuje.
Sonce leno vstaja, za gore se skriva mes'ca krajec.
Hitro žežnil je v oglje vroče železnih palic dvoje.
Vzpenja se pomladno sonce na poti krivulje svoje,
kar kladivo blagoglasno poskakuje kakor zajec.

7

Pecikožec zviška v teme vse bolj mu pogleduje,
a Maladon nič ne mari, tolče, kleplje, vihti kladivo.
Lakota ga ne grudi, znoja si ne briše, ko se vsuje.
Palice tanjša si v rezilo bridko, gladi kovino sivo.
Za daljni gaj zvečer zaide božanstvo rdečelično,
kar vidi v ledeno vodo potopljeno je rezilo mično
in meč skovan je čvrsto, ostro, magično 'čarljivo.

8

Ko bledi mesec spet na nebu kristalnem plava,
Maladon se odžeja prvič, a pogleda ne odvrača,
razmišlja kakšen les in katera grča ni ta prava,
kako rezbaril bi okrasje držala čarnega sekača.
Še pred zoro hladno 'zgotovljeno vse je v celoti.
Ko nar'di se dan in je sonce spet na dnevni poti,
tam vid' na nakovalu Maladona, spečega sanjača.


Ilustracije Denis Polanec

V knjigi so uporabljene besede in pojmi iz starih slovenskih legend in naše mitologije. V odlomku imamo naslednje besede:

  • Mlajec - mladec, mladenič;
  • Žežniti - dregniti v žerjavico;
  • Pecikožec - šaljivo: sonce, ker nam peče kožo;
  • Klepati - ostriti kovinski rob;
  • Čarno - čarobno, čudežno.

Tudi imeni glavnih junakov sta prastari:

  • Doreja - Dar (dor) Noreje (matere Narave);
  • Maladon - Mlad (malad) on-je, današnje: mladec, mladenič.

RHEIA - biološka vesoljska ladja
Založniški atelje BLODNJAK, Ljubljana

2007 <7>

S klikom na sliko skočite na
posebne strani o knjigi!

Dogodivščine vesoljske ladje, inteligentne bio-entitete in propadlega rudarja iz asteroida Cerissimo.

Sem Narava, Mati-vseh-stvari, gospodarica Elementov,
vladarica Duha, cesarica Smrti in kraljica Umrljivih.
Sem edina upodobitev vseh boginj in bogov, najvišja med njimi.
Moja volja premika zvezdne poti, upravlja z vetrovi oceanov in
strašljiva tišina spodnjega sveta se mi uklanja.
Častijo me v mnogih oblikah, poznajo me pod različnimi imeni.
Moje ime je Rheia Izis (Reja Izida).

Lucius Apuleius Madaurensis (*124-†170)
Asinus aureus (Zlati osel)

Molitev glavnega junaka Luciusa.
Edino popolno rimsko literarno delo, ki je ohranjeno.

   Andrej Brodnik je v svojem življenju že vse zapravil. Zdaj mu je preostalo le, da svoje roke in mišice proda rudarski korporaciji Xanadu in odide na asteroid Cerissimo za vesoljskega rudarja - sužnja. A preden leta 2231 odide na asteroid, se napije in pijan obleži v slabo obljudenem predelu mesta Clinton na Marsu. Tako ne zazna, da ga sredi noči mahinonijski žarek prestavi v leto 2360 v drugo četvorko dimenzij v telo vesoljske ladje Reje, ki je biološka entiteta in ženska ... Fant, pa še kako seksi ženska!
   Vesoljska ladja Reja je zrasla na kulturi, ki jo je ustvaril genialni biolog XXXX. Njegov namen je bil, da se z njo reši ujetništva na zemeljski kazenski koloniji na Europi, luni, ki kroži okrog Jupitra. A Reja ima lastno inteligenco in zavest. Rudar in vesoljska ladja postaneta simbiotični organizem in se podata v boj proti zlu, ki skuša zavzeti vse Osončje.
 

 

ČUDOVITA POTOVANJA ZAJCA RONA
štiri pustolovščine NA JUG, NA SEVER, NA ZAHOD in NA VZHOD

Založniški atelje BLODNJAK, Ljubljana

2002 <3, 4, 5, 6>


S klikom na katerokoli sliko skočite na posebne strani
o knjigah!

  Pet junakov - zajec Rono, medvedka Majolika, volk Rudi, vila Niška in zmaj Azbaj - se znajde neprostovoljno v hudi zagati, ko jih iz vsakodnevnega življenja iztrga kruta in zlobna sila. Njihove najbližje ugrabi zlobna čarovnica Pehtrunija in jih zapre v svoje globoke rudnike zlata in diamantov kot rudarje. Prijetelji se tako odločijo, da se uprejo njenemu pohlepu. Pot jih vodi na vse štiri strani neba.
   V prvi knjigi NA JUG se podajo preko žareče Velike pustinje in osvobodijo jetnike. A to je šele začetek, saj se jim čarovnica izmuzne.
   Sledijo ji v drugi knjigi NA SEVER do Severne dežele in ledenega gradu starke Zime.
   V tretji zgodbi NA ZAHOD gredo skozi Začarani gozd in preko Visokih gora. Čez Vilinsko ravnico prispejo do morja in Otoka strahov.
   Zgodba se zaključi nekaj let kasneje, ko v četrti knjigi NA VZHOD na Vražji gori zlobnico doleti pravična kazen.
   Med svojo odisejado srečujejo ljudstva Čudežne dežele, spoznajo neverjetno naravno raznovrstnost in obiščejo čudne pokrajine. Ves čas pa jim ob strani stoji magična sila Belega moža. Skupaj premagajo zlo, ki želi zavladati Čarobni deželi.

Zgodbe so primerne za otroke
od 6 do 12 leta starosti.

 

Mnenja mladih bralcev:

»Čudovita potovanja zajca Rona je Gospodar prstanov za male otroke.«
(Jani v razgovoru s prijatelji.)

»Ati, to zgodbo pa poznam!«
»Ja, bral sem ti jo, ko si bila majhna.«
»To je res najboljša zgodba, ki si mi jo kadarkoli bral, ati!«
(Mnenje mlade obiskovalke na knjižnem sejmu v Cankarjevem domu v Ljubljani.)
 

◊ ◊ ◊ ◊ ◊   STROKOVNE KNJIGE
na vrh strani

Čar filatelije

1994 <1>

Zbiranje znamk je najbolj razširjen konjiček na svetu. Znamke zbirajo milijoni ljudi po vsem svetu. Kaj je tako magičnega na tem majhnem barvastem papirčku, da mu posveča pozornost toliko ljudi? Enega izmed odgovorov boste našli v tej knjigi, ki uči o ravnanju z znamkami, o njihovi vrednosti in prinaša še cel kup drugih zanimivosti s področja filatelije.

Prvi filatelistični priročnik za začetek zbiranja v slovenščini. Knjiga je bila nagrajena z bronasto medaljo na svetovni filatelistični razstavi v Istambulu oktobra leta 1996 (FILA ISTAMBUL 1996) v razredu filatelistične literature. Doma je bila nagrajena s srebrno medaljo na Meddruštveni filatelistični razstavi v Trbovljah (FIMERA 2001).

 

 

Na voljo je v internetni knjigarni PRO-ANDY, Andrej Ivanuša s.p. - e-knjigarna.

 

Kaj moram vedeti o ... osebnem računalniku?

1995 <2>

Priročnike iz zbirke Kaj moram vedeti je izdajal Gospodarski vestnik v letih 1994, 1995 in 1996. Teme so:

  • O delovnih razmerjih, 
  • O govorništvu,
  • O podjetništvu, 
  • O organiziranju dela v pisarni, 
  • O osebnem računalniku.

   Priročnik na dvesto straneh opisuje osnovna navodila za pričetek uporabe osebnega računalnika, še posebej dragoceno je uvodno poglavje, ki govori o pripravi delovnega prostora za udobno delo z računalnikom. Potem pa sledi nekaj začetnih korakov za uporabo računalnika v pisarni, posebej še za delo tajnice ali poslovne sekretarke.
   Seveda je to danes že vse preseženo, saj je bil priročnik napisan za obdobje operacijskega sistema DOS. Edino, še vedno uporabno je poglavje, ki govori o ergonomiji delovnega mesta za osebnim računalnikom. Da vas zaradi dolgega sedenja ne bo bolela hrbtenica in trpele vaše oči.

 

Pravila za igro REMI

2009 <9>

Majhna, žepna knjižica s prvimi slovenskimi pravili za znano igro s kartami REMI (RUMMY). Obsega splošna in hišna pravila za igranje te igre. Prav tako so prikazane različice za igranje z začetniki in majhnimi otroci, ki še ne znajo seštevati. Na začetku je uvodno poglavje, ki pojasnjuje, kako je igra nastala in o zgodovini nastanka igralnih kart.

 

◊ ◊ ◊ ◊ ◊   SKUPNE IZDAJE
na vrh strani

POŠTA NA SLOVENSKIH TLEH
monografija, prispeval sem poglavje Poštne znamke na ozemlju Slovenije
1997

   

ZVEZDNI PRAH 2012
zbirka zgodb slovenskih avtorjev, prispeval sem zgodbo Vandrovec
2012

   

Vse pravice pridržane. © 2007-2018, Andrej Ivanuša, Maribor. Zadnja sprememba na tej strani: 05.11.2020
 
na vrh strani